Ralli Sporcusuyla Pilates Ve Herşeye Dair Röportaj
Hepsini göster

Doğada Yoga Ve Trekking Yaptık

doğada yogaMerhabaaa :)

Bilirsiniz ben Focus’da herhangi bir etkinlik yaptığımızda, keyifli geçen bir parti, gezi, buluşma organizasyonumuzun sonunda, bir bahane bulup gelememiş olanlara genelde hep nispet yaparım :) “Gelemeyenler çok şey kaçırdı” vs. diyerek ballandıra ballandıra o günü anlatmaya bayılırım. Ama bu kez öyle olmadı. Kuş cıvıltıları içinde yemyeşil bir ortamda yoga yaparken başka türlü hissettim bu kez…Ne yalan söyleyeyim tüm Focus üyelerimiz keşke bizimle bu güzel günü yaşayabilselerdi diye iç geçirdim. Herkes bizimle birlikte olsaydı, yoga yapsaydı diye düşündüm, içime sinmedi bu kez.

Anlayacağınız üzere o kadar güzel geçti ki yoga ve trekking etkinliğimiz, dönerken hepimizin aklı orada kaldı…. Biliyorsunuz bu etkinlik için çok uzunca bir süredir duyurular yapmıştık. Kulindağ Dağevi’nde doğal ve harika bir ortamda sabah erken saatlerde yoga yapmaya başladık ilk olarak. Oraya varır varmaz saat 07:45 gibi uygun alanımızı belirleyerek hazırlıklarımızı yapmaya başladık hep birlikte. Matlarımızı serdik, bloklarımızı ve battaniyelerimizi hazırladık, güneşin yönünü de ayarlayarak 1,5 saatlik ders süremizde bizler için en doğru olacak bölgede konumlandık. Saat 08:00 civarında derse başladık.

KulindağKulindağ YogaKulindağ Dağevi

Aysun Hoca yoga dersimiz için herkese uygun bir program hazırlamıştı. Yani uzun zamandır bizimle yoga yapanlara da, orta seviyedekilere de, bu tarz bir yoga uygulamasına ilk kez katılacak olan kişilere de uygun bir dersti bu. İlk olarak kısa bir meditasyonla başladık. Daha sonra ise keyifli akışlar içeren doğada olmanın da verdiği huzur ve dinginlik hissini iyiden iyiye arttıran güzel bir derse doğru yönlenmeye başladık. Hepimiz orada ve o anda olmanın keyfini doyasıya yaşarken bir yandan da İstanbul’un stresinden kaçmanın, şehire çok yakın ama bir o kadar da tamamen kendimizi çok uzakta hissettirecek bir mekanda doğal olana dönmenin, kendimizle başbaşa kalmanın keyfini çıkarttık. En son olarak Shavasana ile uygulamayı bitirdiğimizde hepimiz kendimizi harika hissediyorduk.

MeditasyonYoga MeditasyonMeditasyon Yoga

Yoga dersimiz başlamadan önce hazırlık aşamamızda yanımıza gelen minik tatlı bir köpekçik hepimizin ilgi odağı oldu :) O kadar dost canlısı, sevimli ama bir o kadarda kibardı ki, sevgi gösterdiğimizde keyifle bize karşılık veriyor ama bunun dışında hiç bir şımarıklık yapmadan hazırlıklarımızı izliyordu. Ders başladıktan sonra da bizi yalnız bırakmadığını ve bir kenarda oturup bizi izlemeye devam ettiğini uygulama sonunda Ozan Hoca’nın çektiği harika fotoğrafları görünce farkettim. Hayvanlar ve çocuklar yoga ve benzeri uygulamalara şahit olduklarında havaya yayılan olumlu enerji ve güçlü sinerjiyi hemen algılıyorlar ve oraya yakın olmak, o ortamda kalmak istiyorlar diye düşünüyor Aysun Hoca’mız. Ona bu konuda sonuna kadar katılıyorum.

Yoga NefesTatlı KöpekYoga Nefes Çalışması

Daha sonra etrafı toparlayarak eşyalarımızı arabalara yerleştirdikten sonra Kulindağ‘ın muhteşem açık büfe kahvaltısının cezbedici kokularına doğru karşı konulmaz bir istekle yukarıya çıktık :)) Kulindağ Dağevi çok keyifli bungalovlarda kalabileceğimiz, kendilerine ait fırınlarında organik ve lezzetli çörekler, ekmekler vs. yaptıkları kahvaltıları olan, ufak bir trekking parkuruna sahip şirin mi şirin bir mekan. O fırından çıkan ev yapımı mercimekli, pazı ve ıspanaklı büyük pideler mi deseniz, ortasını kestiğinizde dışarı erimiş çikolatalar akan harika ekmekleri ve yine ev yapımı pizaları mı deseniz, lezzetli reçelleri, kaliteli peynirleri mi deseniz… Bir egzersiz stüdyosu olarak kendimizle çelişerek üyelerimizi kötü yollara sevk etmemize sebep olacak güzellikteydi herşey :)))

MasajYoga Mutlu BebekYoga Asana

Büyük bir iştahla ve neşeyle harika kahvaltımızı ederken hepimiz çok mutluyduk. Sohbet ettik, güldük, fotoğraflar çektik, yeni tanışmalar yaşadık. Büyük şehirde yaşıyor olmanın yüzümüze yansıyan gergin çizgilerinin 2 saat içinde ne kadar yumuşadığına şahit oldum bundan emin olabilirsiniz. Kesinlikle abartmıyorum… Açık havanın ve bol oksijenin de etkisiyle kahvaltı biterken hepimiz kendimizi gevşemiş ve rahatlamış hissediyorduk.

ShavasanaKulindağ KahvaltıBirinci Savaşçı Yoga

Bir süre dinlendikten sonra yediklerimizi yakma isteğiyle de minik bir trekking için hazırlandık. Yanımıza minik sırt çantalarımızı, su şişelerimizi alarak yola koyulduk. Ağaçlıklı ve oldukça hafif engebeleri olan zeminlerde keşfe çıkmış maceracı kişiliklerimiz su yüzüne çıktı :))) Sanırsınız ki Amazon ormanlarında zor şartlarla mücadele ediyoruz :))) Hepimizin içinden bir ciddiyet, bir kaşif ruh, birer İndiana Jones çıktı ki sormayın gitsin :))) Dar patikalarda yürürken hayal gücümüz epey bir ön plandaydı :) Yine bol bol fotoğraf çekmeyi ve şamata yapmayı ihmal etmedik. Minik doğa yürüyüşümüzün ardından tekrar Kulindağ‘a döndük.

Kulindağ DağeviTrekkingYoga Ve Trekking

Bitki çaylarımızı yudumlayıp sohbet ederek yorgunluk attık. Kahvaltı esnasında ve sonrasında Pazar günü olmasının da etkisiyle, kahvaltıya gelen pek çok insan orayı doldurmuştu. Ortamın kalabalıklaşmasına rağmen İstanbul’da geçirdiğim bir haftasonu gibi yapış yapış bir kalabalık hissetmedim açıkçası kendi adıma. Düşündüm…Haftasonu birşeyler yapmak istiyorum, tüm hafta çalışmış ve yorulmuş oluyorum ama sonra ne oluyor? Kalabalık kafeler, trafik, korna sesleri, gerginlik, keşmekeş, tıkış tıkış caddeler yüzünden yeterince dinlenemediğimi, asosyal bir hale gelmek istemediğim için dışarı çıktığımı ama gürültülü ve yorucu bir Pazar geçirip eve döndüğümü farkettim.

Mavi ÇayPapatyalar Arasında TrekkingFocus Studio Kulindağ'da

O gün Kulindağ‘da şuna karar verdim ki; Bunu daha sık yapmalıyım. Bunu üyelerimizle, sevdiğimiz insanlarla, hatta dışarıdan bize katılmak isteyen kişilerle birlikte belirli aralıklarla pekala yapabiliriz. O günden itibaren farklı pek çok yer araştırdım  Kulindağ ile birlikte. Yine İstanbul’a çok yakın veya İstanbul’un içinde ama kendinizi uzakta hissettirecek pek çok aktivite yapılabilecek bölge buldum. Aysun Hoca’da daha önceden bu tarz araştırmalar yapmıştı ve şuna karar verdik ki şehir bizi yutuyorsa biz de başka yollar buluruz huzurlu kalmak için. Bu hiç de zor değil… Yapacağımız aktiviteler yoga ile sınırlı kalmasın istedik. Yoga doğal ortamda yapılabilecek en güzel uygulamalardan biri. Ama biz bunun içine pilatesi de sokabiliriz dedik. Hatta bazı zamanlarda çocuklar gibi istop, yakantop oynayabileceğimiz, çocuklaşabileceğimiz keyifli organizasyonlar bile düşündük :))

Zaten gelemeyen pek çok kişi bu tarz programlar yapmamız için bize ısrar ettiler etkinlik sonrası ve açıkçası ilk fırsatta bunu Kulindağ ve benzeri bölgelerde tekrarlamayı hedefliyoruz. İsteğe bağlı olarak günübirlik etkinliklerin yanısıra ileride konaklamalı yoga, pilates vs. organizasyonları da yapabiliriz diye düşündük. Bunlarla ilgili de üye ve dostlarımızdan istekler geldi. İlerleyen zamanda bunlarla ilgili duyurular yapacağız. Beden sağlığımız kadar zihin ve ruh sağlığımız için de bir şeyler yapmak hepimize çok iyi geldi. Bunun tek seferle sınırlı kalmasını istemiyoruz doğrusu.

NamasteFocus Studio YogaYoga Ağaç Pozisyonu

Ben tekrardan o gün bizimle birlikte olan tüm üyelerimize ve Aysun Hoca’mıza teşekkür etmek istiyorum. O günkü keyfimizi, huzurumuzu fotoğraflarıyla ölümsüzleştiren sevgili hocamız ve daimi fotoğrafçımız Ozan Atasoy’a da aynı şekilde teşekkür ediyorum. Bir sonraki güzel programımızda hepinizi aramızda görmek istiyoruz. Herkese mutlu, sağlıklı, huzurlu günler dilerim. Hayata ve kendinize Focus’lanın  :)